تاریخ انتشار : 1398/2/30 چاپ خبر

گلایه کشاورزان از عدم پرداخت پول گندم / به جهاد کشاورزی مراجعه کنید

به دنبال گلایه برخی از کشاورزان از عدم پرداخت پول گندم، مدیر جهادکشاورزی گناوه خواستار مراجعه این کشاورزان برای دریافت پول به جهاد کشاورزی شد.

به گزارش جنوب 24؛ عصمت اسماعیلی: در پی بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری در سطح استان بوشهر شاهد بودیم، میزان تولید گندم نیز افزایش یافته است که کار برداشت گندم از مزارع استان از ابتدای فرودین‌ماه آغاز شد.

در حالی که در آخرین روزهای فصل برداشت گندم استان بوشهر قرار داریم، بسیاری از کشاورزان محصول خود را برداشت کرده‌اند و به مراکز هفت گانه خرید گندم در استان بوشهر تحویل داده‌اند.

افزایش ۴ برابری تولید گندم

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت محصول گندم بیش از چهار برابر نسبت به پارسال افزایش یابد.

خسرو عمرانی میزان تولید گندم در سال گذشته را بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تن عنوان کرد و از برداشت حدود ۱۴۰ هزار تنی گندم طی سال جاری در استان بوشهر خبر داد که بیانگر افزایش چهار برابری است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته کاهش بارندگی‌ها و کم آبی به کشاورزان اجازه نداد تا برداشت خوبی داشته باشند ولی امسال سال متفاوتی است و شاهد رضایت‌مندی کشاورزان در نقاط مختلف استان بوشهر هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: برداشت گندم تا اواخر اردیبهشت ماه در استان بوشهر ادامه دارد.

کشاورزان گناوه خواستار دریافت پول گندم

شهرستان گناوه به عنوان یکی از شهرستان‌های فعال در تولید گندم استان بوشهر است که بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سال جاری زیر کشت گندم رفته است.

برخی از گندم‌کاران روستاهای اطراف گناوه از پرداخت نشدن پول گندم تحویل داده شده خود پس از ۱۰ تا ۱۵ روز از فروش محصولشان، گلایه داشتند که مدیر جهاد کشاورزی گناوه به این مشکل پاسخ داد.

به جهاد کشاورزی مراجعه کنید

امان الله حیدری مدیر جهاد کشاورزی گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق مصوبه دولت، وجه گندم باید حداکثر ۴۸ ساعت بعد از تحویل گندم به مراکز خرید به حساب کشاورزان واریز شود به نظر می‌رسد که برخی از کشاورزان در سامانه ثبت نام نکرده‌اند یا مراحل ثبت نامشان در این سامانه کامل نبوده است.

 

وی افزود: وجه گندم به کشاورزانی پرداخت می‌شود که مراحل ثبت نامشان در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی تکمیل شده باشد.

حیدری گفت: از این کشاورزان درخواست می‌شود با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان گناوه و ارائه مدارک خود به کارشناسان مربوطه نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه یادآور شد: پس از تکمیل روند ثبت نام در سامانه، مطالبات این کشاورزان به حساب آنها واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.