تاریخ انتشار : 1398/2/10 چاپ خبر
رییس شورای شهر بوشهر:

شاهین با هدف کسب سهمیه آسیایی حمایت می شود / 226 میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری است

رییس شورای شهر بوشهر در نشست خبری گفت: 226 میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری بوشهر است که 50 درصد بین حوزه عمرانی و 50 درصد خدماتی است.

به گزارش جنوب 24؛ نشست خبری اعضای شورای شهر بوشهر که البته تنها با حضور دهدار رییس و مهرزاد آسایش دیگر عضو شورا برگزار شد، تحت تاثیر مهمترین موضوع این روزهای شهر بوشهر یعنی حمایت از تیم شاهین در لیگ برتر قرار گرفت.

در این نشست که در آستانه روز شوراها و به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، به گفته دهدار روز گذشته از بقیه اعضای شورا نیز دعوت شد ولی احتمالا به دلیل مشغله و برنامه ریزی هایی که داشته اند، امکان حضور در این نشست نداشتند.

حمایت از شاهین با هدف کسب سهمیه آسیایی

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این نشست ضمن تبریک صعود تیم شاهین به لیگ برتر گفت: این تیم با هدف کسب سهمیه مسابقات آسیایی وارد لیگ برتر فوتبال کشور می شود.

ابوذر دهدار افزود: بدون شک تیمی که با هدف قرار گرفتن در رتبه های میانی جدول و یا بقا وارد لیگ برتر می شود برای بقا نیز با مشکل مواجه می شود، در این راستا تصمیم بر این است تا تیم شاهین با هدف کسب انگیزه سهمیه مسابقات آسیایی بسته شود.

وی درخصوص برآورد هزینه موردنیاز برای شاهین یادآور شد: طبق صحبت هایی که با مسئولان و سرمربی شاهین داشته ایم، حضور شایسته در لیگ برتر به 12 تا حداکثر 15 میلیاردتومان نیاز دارد که البته به تنهایی از عهده شورا و شهرداری بر نمی آید و نیازمند کمک همه مسئولان است.

وی درباره بحث هایی که درباره ممنوعیت قانونی شهرداری برای تیم داری در لیگ برتر مطرح می شود اظهار داشت: چنانچه مسئولان استان حمایت لازم را داشته باشند، راه های قانونی مختلف برای حمایت از تیم شاهین بوشهر وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی برای هواداران وجود ندارد.

وی بیان کرد: شهرداری بوشهر چنانچه از محل منابع عوارضی کمک های خود را به شاهین بوشهر ارائه کند از لحاظ قانونی منعی برای کمک به شاهین ندارد.

دهدار اظهار داشت: در این راستا مقرر شده علاوه بر شهرداری بوشهر سایر دستگاه های اجرایی این استان نیز از محل مسئولیت های اجتماعی خود یار و مددکار تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر باشند.

وی گفت: قرار نیست در استان بوشهر به عنوان تامین کننده 50 درصد از درآمد کشور تنها شهرداری حامی شاهین باشد در این مسیر باید سایر دستگاه از جمله وزارت نفت از محل مسئولیت های اجتماعی خود کمک شایانی به تیم فوتبال شاهین بوشهر داشته باشند و این موضوع یک مطالبه جدی می باشد.

دهدار با بیان اینکه شور و نشاط سایر فعالیت ها قابل قیاس با شور و نشاط حاصل از فعالیت تیم شاهین نخواهد بود، ادامه داد: مخاطب ورزش بویژه فوتبال بالاست و اکنون لیگ برتری شدن شاهین فرصت مغتنمی را برای رونق بخشی به فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوشهر و استان را ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر درباره ایرانجوان به عنوان دیگر باشگاه قدیمی مرکز استان هم گفت: امسال به این تیم در مقایسه با سال های گذشته کمک های چشمگیری شد ولی با این وجود در لیگ 2 باقی نماند.

دهدار افزود: امسال شورای اسلامی شهر 580 میلیون تومان به ایرانجوان کمک کرد که این کمک ها بجای آنکه صرف هزینه های جاری و بدهی تیم شد، برای بدهی های مدیریت باشگاه صرف شد و باعث گردید که نتیجه گیری مناسبی رخ ندهد و جای انتقاد وجود دارد. از این رو انتظار می رود رویکرد جدیدی در این تیم ایجاد شود تا ایرانجوان به جایگاه واقعی خود برسد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: اندیشه ای که از سال 94 رقم خورد باعث شد تا این تیم در بهار سال 98 به سطح اول فوتبال کشور دست پیدا کند.

مهرزاد آسایش افزود: در این راستا امیدواریم در راستای رفع دل نگرانی هواداران ساز و کار لازم برای حمایت از تیم فوتبال شاهین شهردای بوشهر اندیشیده شود تا این تیم بدون دغدغه در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور بدرخشد.

وی اظهار داشت: هزینه تیمداری در لیگ برتر افزایش 100 درصدی نسبت به لیگ یک دارد از این رو اگر تنها شهرداری عهده دار تامین هزینه ها باشد، از وظایف اصلی اش باز می ماند و تبعاتی برای شهر دارد، از این رو راهکارهایی برای حمایت استاندار و نفت در بحث هزینه های لیگ برتر اندیشیده شود.

آسایش تاکید کرد: در این راستا باید همگان به سهم خود برای موفقیت تیم شاهین به عنوان یکی از دل خوشی های مردم شهر بوشهر تلاش کنند چرا که آنها به فوتبال علاقه زیادی دارند و آنها را با زندگی خود عجین کردند.

مهمترین پروژه ها

رییس شورای شهر بوشهر با اشاره به تصویب بودجه 226 میلیاردتومانی امسال شهرداری بوشهر گفت: از این رقم 50 درصد در بخش عمرانی و 50 درصد هزینه های جاری است که نسبت به سنوات قبل توانسته ایم تعادلی بین هزینه های جاری و عمرانی ایجاد کنیم.

وی درباره مهمترین رویکردهای امسال مدیریت شهری بوشهر بیان کرد: نهضت آسفالت کوچه های خاکی، اصلاح هندسی بلوارها و بهبود ترافیکی شهر که شاخص ترین پروژه آن تقاطع غیرهمسطح میدان مطهری است و بزودی پیمانکارش انتخاب خواهد شد، احداث خروجی سرتل به نیروگاه اتمی که بزودی وارد مناقصه می شود، سنگفرش معابر، آغاز تسهیلات نوسازی تاکسی، بازگشایی املاک در مسیر که مهمترین آن گذر میدان سینگر و توحید بوده و اجرای طرح های فضای سبز در پارک لیان که در شرف واگذاری به شهرداری است، از جمله پروژه های شاخص می باشد.

دهدار دلیل تاخیر در بهره برداری از چرخ فلک بوشهر را ضوابط استاندارد دانست و گفت: تاکنون چندین بار اتصالات این پروژه باز و بسته یا اصلاح شده و رعایت الزامات موردنظر اداره استاندارد برای ایمنی پروژه باعث شده پروژه به درازا کشیده شود درحالی که تجهیزات آن مثل کابین ها و موتور آماده نصب است.

وی درخصوص سایر پروژه های مدیریت شهری بیان کرد: پیش بینی پلاژ بانوان در پارک لیان و آقایان در پارک باسیدون، ایجاد سراهای محلات، اجرای رمپ تردد وسایل نقلیه به شهرک نیایش از اعتبارات استانی، آماده شدن بسته های سرمایه گذاری بخش خصوصی، اجرای هفته فرهنگی بوشهر در هند که با استقبال خوبی مواجه و مقرر شد در سال های آینده با هزینه و دعوت برخی از انجمن های این کشور گروههای هنری بوشهر به آنجا سفر کنند، حمایت از خانه ریاضیات، مدرسه تاریخی سعادت، تیم ها و رشته های ورزشی و نکوداشت هفته بوشهر که براساس رصد و ارزیابی صورت گرفته، سال گذشته متفاوت از سنوات قبل اجرا شد از دیگر موارد بوده است.

وی با اشاره به برگزاری 158 جلسه در دوره پنجم شورای شهر که اغلب جلسات با حضور خبرنگاران و علنی بوده، بیان کرد: اعضای شورا متعهد شده ایم اختلاف سلیقه ها را کم کرده و سال 98 شاهد آرامش نسبی و همدلی بیشتری در میان اعضا خواهیم بود، از این رو از رسانه ها درخواست داریم نظارت مسئولانه خود را ادامه داده و به ترویج فضای همدلی موجود بین اعضای شورا نیز کمک کنند.

اقداماتی برای شفاف سازی عملکرد شورا

دهدار درباره سوالی پیرامون عدم اهتمام شورای شهر و شهرداری برای شفاف سازی بیان کرد: به تازگی کلیه معاملات شهرداری در سایت «ستاد» که برای همگی قابل دسترس است برندگان و قیمت ها مشخص است. ضمن اینکه برای پخش زنده مذاکرات شورای شهر از طریق اینترنت در حال تست نهایی تجهیزات هستیم و بزودی این کار شروع خواهد شد، همچنین گزارش درآمد-هزینه شهرداری که هر 6 ماه باید به اطلاع شهروندان برسد نیز در اردیبهشت ماه منتشر می شود. مصوبات شورای شهر نیز در سایت جدیدی که در آستانه راه اندازی است بزودی برای شهروندان قابل رویت خواهد بود.

من کسی را وارد شهرداری نکرده و نخواهم کرد

وی درباره سوالی پیرامون زمزمه کاندیداتوری برخی اعضای شورای شهر جهت انتخابات مجلس بیان کرد: این مسئله حق خصوصی اشخاص است و بنده اطلاعی از تصمیم قطعی همکاران ندارم.

دهدار درباره موضوع بکارگیری برخی از اعضای شورای شهر در شهرداری بیان کرد: من ابوذر دهدار نه کسی را برای اشتغال به شهرداری آورده ام و نه خواهم آورد، بروید از آنهایی که نیرو آورده اند سوال کنید.

رییس شورای شهر بوشهر ادامه داد: با توجه به گسترش فعالیت و خدمات شهری، یکی از پیمانکاران درخواست افزایش 30 نفر داشته و با آن موافقت شده، در این بین اعضای شورا که محل مراجعه افراد مختلفی هستند اشتغال هم خواسته اغلب مراجعات است، براساس تخصص و استحقاق، افرادی را معرفی کرده اند که ارتباطی با شهرداری ندارد و نیروی شرکتی است که قرارداد یکساله دارد.

درباره پارکینگ ضعیف عمل کرده ایم

رییس شورای شهر بوشهر درخصوص مشکل پارکینگ هم اظهار داشت: زمین دریابگرد در مرکز شهر که در سالیان گذشته به منظور ایجاد پارکینگ تملک شده، در جداره آن دارای حق مالکیت یا سرقفلی است و عملا برای اجرای پروژه پارکینگ دارای پرونده پیچیده ای می باشد، اما بحث ما تعیین مقصر نیست و دنبال این هستیم که این زمین فروخته و در محل دیگری زمین مناسبی جهت پارکینگ خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود پارکینگ از ضعف های شورا و شهرداری است اظهار داشت: در حساب پارکینگ 16 میلیاردتومان جمع آوری شده که امسال 12 میلیاردتومان برای ایجاد پارکینگ مناسب در بودجه پیش بینی شده و عزم شهرداری هم در این خصوص وجود دارد.

بودجه شهرداری براساس تقاضای شهروندان

در این نشست، مهرزاد آسایش عضو شورای شهر با اشاره به نظرسنجی اینترنتی که از شهروندان درباره مهمترین نیازهای مرکز استان انجام داد، بیان کرد: براساس نتایج آن، اعضای شورا پذیرفتند برای موضوع ساحل و پارک های ساحلی 6 میلیاردتومان، تقاطع غیرهمسطح از 5 به 8 میلیاردتومان، بافت تاریخی از پیشنهاد اولیه 1 میلیارد به 6 میلیارد، پارکینگ 12 میلیارد و زیرساخت شهربازی 1 میلیاردتومان در نظر بگیرند که خوش بین هستم با توجه به عزم شهردار، بودجه موردنظر در این طرح ها محقق شود.

آسایش همچنین درباره ضرورت ایجاد محلی برای سرپناه افراد بی خانمان در بوشهر بیان کرد: شهرداری در حال جانمایی 3 نقطه مناسب در شهر است و بودجه مناسبی هم جهت اجاره محل هایی پیش بینی شده که انتظار می رود طی یک ماه آینده به نتیجه برسد.

این عضو شورای شهر بوشهر درخصوص انتقادات از عملکرد اتوبوسرانی بوشهر اظهار داشت: با پیشنهاد مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری، موضوع خصوصی سازی اتوبوس های موجود در دستور کار است و تا پایان اردیبهشت باید تعیین تکلیف شود، از این رو انتظار می رود با خصوصی سازی و اعتباراتی که پیش بینی شده، کیفیت خدمات به شهروندان بهبود یابد.

مرجع: خلیج فارس

انتهای

 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.