تاریخ انتشار : 1397/11/24 چاپ خبر

فضای مجازی جبهه نوین مبارزه با دشمن

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضروری است که جوانان و نوجوانان انقلاب ضمن آشنایی هر چه بیشتر با دستاوردها و عملکردهای این نظام مقدس با ابزارهای جدید جنگ دشمنان آشنا شوند.

به گزارش جنوب 24؛ عصمت اسماعیلی*: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و فجر آزادی  که حاصل سال ها مجاهدت و فداکاری مجاهدان راه خدا و خون هزاران نفر از بهترین فرزندان این سرزمین است لازم و ضروری است که جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب ضمن آشنایی هر چه بیشتر با دستاوردها و عملکردهای این نظام مقدس با ابزارهای جدید جنگ دشمنان علیه این نظام مقدس آشنا و شیوه مبارزه را برای مقابله با این ترفندها به خوبی فرا گیرند و در انتقال آرمان ها و اهداف این انقلاب جهانی گام بردارند.

امروز با گسترش شیوه های نوین ارتباطی در جهان هیچ مرز و حدودی برای انتقال اطلاعات و اخبار از سراسر کره خاکی باقی نمانده است  و در کمترین زمان ممکن اخبار و اطلاعات و نظرات و رویدادها از هر نقطه جهان با سایر جهانیان مبادله و به اشتراک گذارده می شود و فضای مجازی توانسته بخش عظیم و مهمی از فضای ارتباطی جامعه بشری را به خود اختصاص دهد به طوری که می توان گفت زندگی امروز بشر بدون بهره گیری از این فن آوری های نوین با مشکل جدی روبرو است.

این شیوه ارتباطی و علم نوین ضمن دارا بودن فواید و ویژگی های مثبت بسیار و فرصت های  بی شمار آسیبها و خطراتی نیز برای ملت ها و کشورها به دنبال می آورد و بعضا توسط کشورهای استعمارگر به وسیله و سلاحی بر علیه کشورهای عدالتخواه و ضد استعماری در آمده است.

 ورود به فضای مجازی و استفاده از آن برای ملت ها و جوامع مختلف ضمن آنکه یک ضرورت انکارناپذیر برای زندگی امروز و تبادل افکار و اطلاعات است به شناخت صحیح نیازمند است تا بتوان برای رسیدن به مقاصد با کمترین آسیبها از آن بهره برد و با شناخت جبهه جدید مسلح به سلاح و لوازم خاص آن شد.

انقلاب اسلامی ایران که توانسته است با بهره گیری از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب و همبستگی و وحدت اقشار مختلف مردم و با عنایات خداوند در برابر ظلم ستمگران جهان به پیروزی برسد و امروز به قدرتی انکارناپذیر در مبارزه با زورگویان جهان و امید مستضعفین عالم تبدیل شده است با پشت سر گذاردن انواع توطئه های دشمنان سربلند و استوار به راه خود ادامه می دهد اما آنچه لازم است تا نوجوانان و جوانان برای مقابله با ترفندهای دشمنان و دفاع از این انقلاب جهانی در میدان های جدید مبارزه فرا گیرند مجهز شدن به سلاح مبارزه در میدان فضای مجازی است.

رهبر معظم انقلاب  بارها در دیدارها و فرمایشات خود به اهمیت این فضا و لزوم بهره گیری مناسب با شناخت آسیب ها و خطرهای این فضا تاکید کرده اند و جوانان را به حضور موثر و هدفمند و جریان ساز در این فضا فرا خوانده اند.

ایشان در قسمتی از فرمایشات خود فرموده اند:« دستگاه‌های مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان‌ساز باشد. بهترین راه شناسایی و ارتباط با گروه‌های مؤثر فرهنگی و یافتن سؤال‌ها و سرنخ‌های فکری آنان، استفاده از فضای مجازی است.»

مقام معظم رهبری فضای مجازی را یک کارزار فکری و سودمند بر شمرده و فرموده‌اند: «ابزارهای تسهیل کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می‌توانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی‌شناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌هایی کردید؟

ایشان همچنین در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی فضای مجازی درتاریخ ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۴ این شورا را مرکز اصلی سیاستگذاری آگاهانه، مسئولانه و مقتدرانه در خصوص فضای مجازی خواندند و با اشاره به گسترش روزافزون و پرسرعت پدیده عظیم و بی‌نظیر فضای مجازی تأکید کردند: باید با استفاده از تواناییها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم.

انقلاب اسلامی امانتی است که با ایستادگی ها و مقاومت ها به دست نسل های آینده سپرده می شود و باید به خاطر داشت که میدان  مبارزه امروز برای انتقال اندیشه های انقلاب و برافراشتن پرچم حق و عدالت آن و دفاع از این ارزش ها و آرمانها فضای مجازی است و اندیشه ورزان و متفکران فرهنگی و انقلابی باید با توجه به فرامین فرمانده این میدان مبارزه،مقام معظم رهبری  و با تکیه بر قدرت لایزال الهی بار دیگر در جبهه فرهنگی با حضور فعال و تاثیرگذار و هدفمند خود پیروزی را به ارمغان آورند.

آشنایی و شناخت خطرات، مؤلفه‌ها و ویژگی‌های فضای مجازی برای کاهش آسیب‌ها و افزایش بهره وری از این میدان بسیار مهم و ضروری است که باید مورد توجه ویژه نیروی های انقلابی و رهروان ولایت قرار گیرد تا ضمن بهره وری حداکثری از این میدان از خطرات و آسیب های آن مصون ماند و جامعه را نیز به سمت فرصت ها ی آن هدایت کرد.

از سوی دیگر ورود به میدان مبارزه فضای مجازی باید برنامه ریزی شده و با شناخت کامل و هدفمند با برنامه هایی روشن و نقشه راه  مشخص و با شناخت همه ظرفیت ها و خطرات آن باشد چه بسا ورود ناآگاهانه به این میدان مبارزه نه تنها باعث سودی برای جریان انقلابی نشود بلکه به زیان و با واردشدن خساراتی همراه باشد.

با در نظر گرفتن همه این موارد، امروز فرمان آتش از سوی فرماندهی این میدان و حضور موثر  صادر شده ومبارزان و رزمنداگان جبهه مبارزه نوین باید  لبیک گویان آماده حضور در این میدان شوند و نقش‌آفرینی جدیدی در طراز تمدنی انقلاب اسلامی ایران  و در سرنوشت این کشور و نظام اسلامی رقم زنند و جوانان و نوجوانان این کشور، پویندگان راه حسینی و پاسداران انقلاب و ارزش های آن، در سایه عنایات پروردگار و رهبری فرزانه انقلاب در این میدان مبارزه پیروز و پرچم پرافتخار انقلاب را در سراسر جهان تا ظهور منجی عالم (عج) به اهتزاز درآورند و به دست صاحب اصلیش بسپارند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.